Niespodziewanka, zabawa i propozycja - dla Ciebie!

lipca 02, 2014




Zrobimy coś fajnego! Tak, tak: my. Nie ja sam, ale z Twoją pomocą! Sprawdź

Za kilka dni blog skończy rok. Nie planowałem i nie planuję tego jakoś szczególnie świętować, wystarczyłby kolejny wpis. Ale chcę, żebyśmy zrobili coś fajnego.Coś bardzo, bardzo, bardzo fajnego. Tak fajnego, że już nie mogę się doczekać 14. lipca. Tylko że powoli.

A mianowicie plan jest taki: chcę, żebyśmy wspólnie stworzyli w jednym miejscu crème de la crème, prawdziwą kwintesencję kultury i popkultury wakacji 2014 (nazwa taka całego projektu: sięMówi o kulturze). Nie jest to ranking (ten mi się kojarzy z poznaniem jak największej ilości pozycji, a potem wybrania z nich 5-10 najlepszych). Ma powstać zbiór subiektywnych, mocno spersonalizowanych propozycji. Nie bawię się w zabawy blogowe, łańcuszki blogowe, wymyślone na poczekaniu konkursy i nominacje. Bierze udział tyle osób, ile chce. Każda z nich może zaprosić jeszcze kogoś (fajnie by było :)). Potem to zbieram w jednym miejscu i robimy podsumowanie. Na przykład 14 lipca, czyli tak po dwóch tygodniach od ogłoszenia zabawy. 

Od roku piszę dla Ciebie teksty o kulturze, popkulturze, motywacji, samorozwoju i mediach. Teraz napiszemy jeden wspólny. I jest to prośba do Ciebie o pomoc w stworzeniu tego wpisu polecającego dobrą muzykę, książkę, film - wprost na wakacje!

Ale jak to zrobimy (i co zrobimy?). Nic skomplikowanego (może i upałów ostatnio nie, wtedy można by zgonić na nie, ale nie utrudniając Tobie i sobie życia, pójdziemy niezbyt krętą drogą). Wybierasz sobie jedną kategorię (lub kilka, a nawet wszystkie, bądź też szukasz własnej kategorii, ale wtedy musisz mnie do niej przekonać i swoich czytelników/przyjaciół, których zaprosisz). Kategorie to: książka na wakacje, płyta na wakacje, film na wakacje. Jak się uprzesz, to może też być gra komputerowa, komiks, event, rozrywka, kulturalne miejsce itd.; pod warunkiem, że pojawi się więcej chętnych (np. zaprosisz ich). 


Wracając do tych trzech głównych kategorii (narzuconych przez mnie): dobrze by było, żeby były to pozycje jeśli nie nowe, to chociaż wydane po 2005 roku (taka prawie dekada, patrząc na zaopatrzenie wielu znanych mi bibliotek, to nadal nowość na półce). Jeśli jednak mnie przekonasz, to nawet i na Balladynę przymknę oko (a przekonać nie jest mnie trudno, wystarczy, że uznasz zgłaszaną propozycję za godną polecenia, a ja Ci uwierzę, jeśli zrobisz to ze szczerą pasją). Dobrze jednak by było, gdyby pozycje były jak najnowsze. 

Mają finalnie powstać krótkie teksty. Niekoniecznie recenzje, nie jakieś pogłębione analizy. Krótka, 5-10 zdaniowa "notka" odnośnie opisywanej/polecanej pozycji (książki, płyty, filmu ); piszesz np. dlaczego ta pozycja, co w niej fajnego, co Ci przypomina, dlaczego polecasz - tak jakbyś spotkał kumpla i chciał mu polecić ulubioną książkę.
np.  



Dariusz Okoń (sieMówi.blogspot.com)
 L u x t o r p e d a  - R o b a k i  - Mocne dźwięki i jeszcze mocniejsze teksty. Płyta, na którą się czeka z upragnieniem, potem szybko zdobywa, a na końcu jeszcze szybciej przesłuchuje. I zakochuje. Do tego stopnia, że każdy dzień zaczyna się od niej. Nawet poranna kawa lepiej smakuje, gdy zespół wyśpiewuje bolesną historię Gimliego, albo daje do myślenia w pełnej mocy Amnestii. Nie wyobrażam sobie wakacji i lata bez tej płyty. Nawet deszczowy dzień (których nie brakuje w naszym klimacie w porze letniej) może być trochę bardziej znośny. Lubię, polecam i będę słuchał.


 Oczywiście to tylko przykład (i też go włączę do zakładki: płyta wakacji), ja bym tak napisał, gdyby ktoś się mnie zapytał o to, co polecam na wakacje. Ty możesz opowiedzieć krótko o wrażeniach, o tym, kto Ci to polecił itd. To Twój wybór i Twoje odczucia. Inaczej możesz do nich podchodzić. 


Do tekstu dodajesz pod spodem imię i nazwisko lub sieciowy nick, a także adres swojej strony lub bloga. Nie musisz prowadzić stronki o tematyce kulturalnej, możesz na co dzień pisać o tłumikach i silnikach, ale w wolnej chwili także coś fajnego czytasz i uważasz, że nada się do rankingu. Ok, podeślij tekst :) A co jeśli będziemy mieć pięć takich samych tytułów? Jakoś damy radę i będziemy się martwić później :) Jeśli kilka osób uzna, że dana książka jest meega wypasiona, to obiecuję, że wyślę wydawcy mejlowe podziękowania za wypuszczenie tak dobrej pozycji :) Ale wierzę, że wpis będzie różnorodny :)

Dlaczego głównie do blogerów i autorów stron kieruję ten wpis? Może dołączyć się Jan Iksiński i coś napisać. Ale Jan Iksiński ze strony www.janekiksinski.pl to będzie ten gość, który jest znany, czytany i w ogóle wypas. Ale jak nie masz strony, a też chcesz dołączyć, droga wolna :)

Nie mam pojęcia, co z tego wyjdzie :) To zależy tylko od Was. Jeśli w danej kategorii wpłynie mniej niż 5 pozycji, to trochę słabo to wypadnie. Jeśli będzie super, planuję wydać bezpłatnego ebooka z zebranymi opisami (oczywiście podam wszystkie dane, które będą także obecne na blogu, można nie zgodzić się na publikację swojego tekstu w ebooku. Dlatego proszę przy zgłaszaniu tekstu podać: wyrażam zgodę na wydanie tekstu w ebooku. Brak tego zdania oznacza chęć niepublikowania dalej) :) Ebook będzie czysto fanowski, nie pobiorę za niego kasy, nie zapłacę Ci za tekst, ale razem stworzymy coś fajnego :)


Nie musicie kopiować tego wpisu do siebie (chociaż możecie, albo tylko fragment, ale fajnie by było wtedy podlinkować sięMówi, bo to przecież cytat :) Prus też się nie obrazi, gdy o nim wspomniesz, cytując Lalkę xD). Możesz sparafrazować tę prośbę, ogłosić ją na blogu, podesłać znajomemu na Fejsie, podpowiedzieć na Twitterze, ustawić na Gadu status (jeśli nadal  używasz tego komunikatora. Nie, nie jestem staromodny ani sentymentalny, wiem, że ludzie nadal się tak komunikują i nie jest to złe). Nie wiem, możesz równie dobrze ogłosić sąsiadom albo też napisać ogłoszenie. Forma jest dowolna. Cel jednak jeden: znaleźć grupę ludzi kulturalnie zakręconych w 3 kategoriach (roboczo w trzech, ale jeśli znajdziesz jeszcze jakąś inną i przekonasz mnie jak mnie, ale przy okazji jeszcze kilku innych fascynatów, to kupiłeś moją uwagę i taką kategorię stwarzamy od razu).

Sposób zgłaszania. Może być komentarz pod tym wpisem dla ułatwienia, ale żeby niespodziewanka była pierwsza klasa, podaję mój adres email:  

darekpionki@wp.pl

(błagam: napisz w tytule to słowo: kultura. Nie posiadam adresu "służbowego", wszystko leci na mój prywatny adres, bo wierzę ludziom i ufam im, że nie zaspamują mi mejla. A ten tytuł wiadomości uporządkuje mi trochę korespondencję :). Możesz do mnie wysłać prywatną wiadomość na fejsie (imię i nazwisko od początku bloga wyświetla Ci się po prawo, zdjęcie profilowe też mam to samo). Możesz też wysłać wiadomość przez fanpage. Forma jest dowolna, cel jednak jeden.

Namiary podałem, zasady są znane, plany i terminy też. Fajnie byłoby, gdybyś w jakiś sposób nagłośnił tę akcję, zapraszając znajomych i przyjaciół. Jeśli chcesz, możesz poinformować czytelników, że bierzesz udział w akcji ,,sięMówi o kulturze". Możesz też nic nie mówić. Możesz mnie w komentarzu hejtować, albo nie. Ważne, żeby nam się udało :) Do 14. lipca zbieram wpisy, potem je przetwarzam i szybko publikuję. Jeszcze nie wiem, co z tego wyjdzie, ale będzie fajnie :)



Podsumowując:

Piszesz tekst 5-10 zdaniowy (jeśli skrobniesz troszkę więcej, nic się nie stanie), podpisujesz go imieniem i nazwiskiem (co jest równoznaczne z tym, że wyrażasz zgodę na opublikowanie tych danych) lub nickiem, dodajesz adres bloga lub strony i w zasadzie to tyle. Jeśli wyrażasz chęć umieszczenia swojego wpisu w bezpłatnym ebooku (w którym podam wszystkie dane i nie będę ingerował w treść wpisu), do tamtych danych dodajesz coś w stylu: wyrażam chęć umieszczenia mojego wpisu w ebooku.

Fajnie by było, gdybyś nagłośnił akcję i polecił ją kilku znajomym w sobie tylko wiadomy sposób (i dowolnej formie). W połowie lipca, gdy teksty będą gotowe, opracuję je na blogu i umieszczę (14. lipca pojawi się wpis podsumowujący akcję i wtedy też na blogu poinformuję, kiedy to wszystko opracuję i umieszczę). Będzie fajnie, czego Tobie i sobie życzę!

edit:  postanowiłem pierwotny termin nadsyłania zgłoszeń przedłużyć o tydzień. Rozliczam akcję dopiero 21.lipca. Jest nas póki co baaardzo mało. Pomożecie? Zrobimy coś fajnego? Liczę na Was! :)


-----------


Wszystkie wykorzystane w artykule zdjęcia podlegają darmowej i legalnej licencji CC (Creative Commons) pozwalającej na dowolny użytek i rozpowszechnianie w sieci oddanych do tego użytku materiałów; Zdjęcia na licencji CC pobrano z:   http://www.publicdomainpictures.net




Może zainteresuje Cię jeszcze...

14 komentarze